226·Colors de tardor al Montseny

18.10.2017 | 3'45h | 11km | 590mts

Foto: Fermí Sicilia

Fotos: Fermí | Isabel

Guia: Fermí Sicilia. Pep Illa, Ímma Font, Esther Cojo, Xavier Domenech, Josep Carrillo, Tomi Rodriguez, Joan Puig, Sendo Sallés, Jaume Roig, Assumpta Duran, Esteve Palacio, Montse Dalmau, Pep Palo, Rosa Amat, Ímma Aymerich, Francesca Fradera, Josep Saleta, Isabel Navarra, Joan Vera, Elena Morón, Pere Vilardebó.

Hem iniciat la excursió ben aviat cap a les 8 del matí. El dia estava una mica núvol i tot que s' anunciaven fortes pluges que van caure a la tarda .El temps durant el mati va aguantar molt be i fins i tot varem tenir sol , encara que a l' alçada del Turó del Home ens va acompanyar una mica de boira.

La caminada la varem iniciar a Santa Fe a la font dels Passavets. Des de la font varem iniciar una sostinguda pujada per una camí que porta cap el Turó del Home entre mig de uns espectaculars boscos de fagedes centenàries . Algunes d' elles ens mostraven les seves espectaculars arrels que quedaven a la vista per la erosió de la terra per les pluges. Pel camí ens varem trobar un pou de glas que es manté en molt bon estat , encara que la seva funcionalitat en la actualitat es nul·la.

Un cop arribat a dalt de tot de la pista en la Avetosa hem gaudit mentre esmorzàvem de una espectacular vista  del Turo del Home , de les Agudes, i de les muntanyes que configuren el Parc del Montseny. Després d`esmorzar entre mig de la boira alguns companys han pujat al cim del Turo del home i altres hem vorejat la pista fins agafar el camí que portava direcció a les Agudes .

El coll de les Agudes es un pas estret que comunica els dos cims i des de on en dies clars es pot veure la carena del Cadi . Al final del coll s' arriba a una petita explanada des de on s' inicia la ascensió al cim de les Agudes on es te una visibilitat de 360 graus de totes les muntanyes i valls que la envolten. Des de aquesta alçada es pot gaudir de la policromia de colors dels arbres en mig de la tardor .

Al final del coll s' arriba a una petita explanada des de on s' inicia la ascensió al cim de les Agudes i es troba la creu on fem la foto de grup.En aquest punt iniciem el camí de baixada cap a Santa Fe passat per la Font de Briansó , fins arribar de nou a la Font de Passavets on tenim els cotxes. Isabel Navarra.